..pencetusan minda terdampar dalam ruang teknologi penuh infiniti..

Friday, April 29, 2011

..zaman tadika..

ingat tak lagi..
zaman tadika anda dulu..
(berkurun dah woi~...)
mgkin anda ade album sendiri??
(dulu takde kamera..) 
uuu~..
(menggamit memori dulu..)

ingat tak??haaa???
(ambui..garang tui..)

tak kisah la ingat ke tak..aku bukan nak suruh anda bercerita di sini..
nak kongsi pun..takpe..silakan..
aku selak2 album lama tadi..
mencari...
(mimpi pa tah..)

dan aku teringat balik..
kawan2 tadika dulu..(ingatlah sgt..2 3 org je pun..)
time tak matured..(hahhaha!!tu pun nak habaq!)
mmg best kalau bole ingat balik..
anda mesti ada juge..
betul tak?
betul3..
(mgkin....)  

dulu..aku sekolah tadika kat TADIKA ISLAM..
(tak tanye pon...)
mula dari umur 5 tahun..
(ade aku kesah..?)
"aku hempuk gak pale hang ni..awat suka menyampuk tah!.."
(gurau je la..alalalaaa~)

dulu aku budak pandai kat tadika tu..
(errkk???!!)

buku keje tu..cikgu tak suruh buat..
aku da buat sampai habis..
jadi,aku kurang la keje bile duduk dlm kelas..
(hahhh??!!)
 "hang buat lagi..siyes aku campak hang kuaq.."
(tidaaaaakk~..)

okey..sambung balik..
aku nak cerita kisah sadis aku mase tadika..
pagi tu cukup indah...
(indah la sgt..)
hujan sgt lebat..!!
(lebat la sgt..)
ibu aku suruh tggu reda..
tapi aku ttp berdegil..
nak jugak ke sekolah..
(semangat cintakan tadika la konon..)
aku takde kawan nak pergi..
jadi aku tanye jiran sebelah..
a.k.a BF aku..
(boyfren ke..bestfren..)
"suke hati aku la nak mana2 pun..hang sebok pa tah..!!"
name dia,
GATEI BIN TAT

"weyh,ko nak gi tadika bile??

"satgi la.."

"jom la ikut aku skali..ayh aku anto.."

"rilex lu..mai secewee.."

"takpe la,aku gi dlu..bye!"
isk..isk...sorg je la..

akhirnya,aku pergi juga hujan2 lebat tu..
naik kereta la kn..
sampai2 je..
aku tgk sunyi...
aku turun je la dari kereta tu..
(tunjuk hebat sgt....)
berbekalkn payung..aku tggu kat tepi kelas..
mak aih..hujan cam nak ribut...
aku lihat je la kereta ayhku berlalu pergi..
alamak..
 
seram la pulak....

aku tgk surau sebelah kelas aku..
alahai..apebende pulak tu,,
putih2..
ish..
err..takut..

dgn terburu2nye..
aku lari dgn sekuat hati..
utk pulang ke rumah..
(penakut tui..!!)
nasib baik ade payung..
lalalalaaaaaa~..

sampai je kat rumah..
aku kena marah sebab degil sgt..
isk...isk...

bile dah sejuk sgt..aku kebekuan..
grrrr..grrrr...

dan..
demam..huuuu~

jadi..sehari tu je la aku tak pergi tadika..
tu la..akibat nak tunjuk hebat sangat..
akhirnya,demam..
(padan muka kat hang..~)
 ini lah kenangan yg aku cipta sendiri..
boleh buat aku senyum sorg2..
(gila ku baq hang..)
 dulu aku nakal jugak..hahahaha~
aku selalu main dgn budak laki je..
(ta dak pompuan ka..??)
bdk pompuan ajak main batu sambut,gosip2..
oh noo0o0o..

aku mane main benda2 tu..
aku main..
skipping..
gayut2..
kejar2..
macam main ice water..
duk kena kaku..
errk...
dan paling best..
tangkap berudu kat longkang..
(pengotoq la hang..)
weeekk~

aku pernah main lompat2 lopak air..
(lecah le tu..)
pastu..aku terselit sorg budak laki ni..
SAYOQ BIN DEI..
alamak...!

dia pun....
waaaarrghh!!!..
(nangis la pulak..)

sume bdk laki duk..
"ayok..tatayokk..syirah buat..ayokk.."
tiba2..
"aii..buat ape tu...!!nape ngs tu..!!"
alamak..ustazah..!!
"ustazah!!syirah buat SAYOQ..ayo0ok..!!"
haaa??

aku tergamam.!!
aku terus lari ke toilet..
(takut kena marah le tu..)
em..em...bile nak balik..ish..

aku nyorok lameee sgt2..
bile dah penat..
aku pun beranikn diri ke kelas semula..
masuk2 je kelas..

"insyirah..kemane kamu mghilang ni..??"

errr...
"tandas...tandas.."

aku terus duduk..fuh..tak kena marah..
buat muka comel sudah..
(comel la sgt...)
senakal2 aku..
nakal lagi org lain..
(tak boleh blah.....)
aku baik sebenarnye..
(lagi tak bole blah.....)
baik kn?kn?kn?
ahaaaa~baik la sgt....

mari cari yg mana aku...teka3..

1 hingga 11..
yg mane aku??
rase2..
anda pandai tak teka..
yg mane GATEI BIN TAT?
SAYOQ BIN DEI?
  
em?em?em?

sejauh mana kehebatan anda..
hihihiiiiii~
(he'eleeeee....)

okey lah..silalah teka..
wee~
daaa~ 

1 bla bla bla..:

Anonymous said...

no 6 kowt..