..pencetusan minda terdampar dalam ruang teknologi penuh infiniti..

Tuesday, April 26, 2011

..coklat oh coklat..

coklat coklat..
awak nak tahu,
dulu saya benci awak..
muak saya dgn awak..
meluat sangat2..
mereka kata..
sebab awaklah..
mereka obesiti..
sebab awaklah..
mereka dicaci..
jadi,saya pun benci sangat kat awak..
awak kecewakan mereka..
lurusnye saya percaya mereka..
kesian awak..
bukan salah awak..
bukan awak yang paksa mereka berkawan baik dengan awak.
bukan awak yg minta utk sentiasa bersama..
saya tak percaya kat mereka dah..
mereka tak tipu saya..
tapi mereka yg salahgunakan awak..
mereka mempermainkan awak..
mereka yg terlalu obses dgn awak..
sehingga obesiti..
tapi awak dipersalahkan..
sadiskan hidup awak.. 
saya tak rasa begitu..
saya tahu awak tetap bersabar dgn cemuhan mereka..
awak sgt baik hati..
awak beri kekuatan dan tenaga kepada saya..
awak sumber glukosa saya..
ketika saya aktif bermain..
awaklah pemberi semangat kepada saya..
tak kira kalah atau menang,
awak tetap bersama saya..
tanggapan saya berubah serta merta ttg awak..
kawan2 saya yg perkenalkan awak kepada saya..
mula2 saya ragu..
tapi awak berjaya buktikan..
bahawa awak ni baik..
baik sgt..
mereka yg salah pilih awak..
awak yg sebenar2nya sgt berguna..
baik utk jantung..
darah..
dan banyak lagi..
walaupun awak selalu dicaci,
mereka masih mencari awak juga..
adatlah tu kan..
bila hari2 istimewa mereka tiba..
awak juga mereka cari..
saat tu,mereka lupa apa yg pernah mereka buat pada awak..
itulah dia hikmah kesabaran awak..
saya tersentuh dgn sikap awak.. 
suatu ketika,awak menjadi teman saya..
bila saya ada masalah..
awak sedia mendengarnye..
bila saya tertekan..
awaklah penenangnye..
saya terharu dgn awak..
awak...kita tak boleh selalu bersama..
maafkan saya..
walau ape pun terjadi..
awak tetap kawan saya..
untuk selamanya.. 
ahaaaa~coklat...
sayangnyeeee~  

2 bla bla bla..:

akilaardiana said...

saya suka coklat....long live coklat...saya mahu makan coklat..saya ketagih coklat...HAHAHAHA

♥♠shynnxary♠♥ said...

naaa~kat uma aku byk coklat pelbagai bentuk..lai3....i kasi u byk2..