..pencetusan minda terdampar dalam ruang teknologi penuh infiniti..

Thursday, April 28, 2011

..aku..

kenapa dengan aku??
comel ke?..(perasan...)
lawa ke aku??..(lagi perasan..)
mungkin kot..(sudah2 la tu perasan..)
lalalaaaa~aku comel..comel...
(tak habis perasan la hang ni..)

aku bukan nak cerita tentang kecomelan aku atau kelawaan aku..
tak penting la semua tu..
aku nak cerita alkisah semalam..
aku pergi batu kawan..
ye la..utk teori dan praktikal motor kapcai tu..
best..??
teori mmg mengantuk..
cikgu tu semangat..
tp..kelemumur laki2 kat depan aku buat aku tak semangat..
(hampa tak guna head&shoulder ka???)
dgn aircondnye yg pasang kuat..
(hampa byk sgt ka lemak...??ergh~)
aku menggigil kesejukan..
dan..
aaa~ngantuk...

tak boleh nak buat ape..nak tido,tp bdn menggigil..
jadi..aku pun nguap je la tak berenti...
warghh~
(tahap maximas da teruk...) 

aku cuba mencari ketenangan..
aku pun buka la buku sendiri..
baca..
baca...
dan..
ZzZzZz...

"adik.."

errr...HAAHHH???!!!

"dik,jum,da habis.."

"oh..okey..okey.."

alamak..malunye..cmne bole tertido ni...
jadi..aku pun mamai2..
ikut je le ke tmpat motor2 kapcai tu..
laaalalalaaaa~

bla..bla..bla..
masuk balik ke kelas..
mase utk isi borang..!!yeay..
(ape bende tah nak dihepikan...)
dah isi3..
cikgu pun panggil la nama utk cop jari..
hihiiiiii~(ambui,suke sgt..)
tggu..
tggu..
dan tggu...
akhirnya..nama aku..tp..

"in..in...in....ape ni...insyi.."

"insyaallah..insyaallah..."
(mamat2 mane tah nyanyi tu..nk kena penampaq sedaih..!)

"insyirah..ambui nama...susah nak sebut.."

"ye cikgu..."

aku pun pi la kat depan kelas nak cop jari..
dengan muka nerd..aku duk balik..
dalam hati...
(aku taboh gak kang sape yg nyanyi gelak2 tuh...--.--')
sabar..sabar...

bla..bla..bla..
mmg best la rempit kat situ..
dan bermain dgn brek kecemasan...
huhuuuu~...
walaupun sehari..
aku dapat byk kawan..
(tapi laki...*sigh*..)
bior le..
yg penting..ENJOY!(dgn motor kapcai...)

-------ketika di rumah-------

mmg penat..balik je..aku bwk motor lagi..
(ketagih pulak....)
alaa..g kdai je pun...beli topup..
perut lapar pun tak kisah..
tak makan seharian..

ini alkisah mkn mlm pulak..
sebabkan aku kepenatan..
aku tertido lagi...
tido je..tah pape..
(suka hati la weyh..!)

tiba2 aku terjaga..
aku pergi ke dapur..(kes kelaparan la ni..)
eh,ayahsaya(not ayahanda) sdg masak..
daging goreng..(bolehla..)
jd,aku tggu dlm bilik..
dgn niat..nak mkn la nnti..
tp...
aku tertido lagi...
krooih..kroiih...
(ambui lenaaa......)

aku terkejut lagi..perut aku meragam..
lalu..aku teringat daging td..
aku pun mencari2...
di dapur..
tak de...
meja mkn..
tak de..
cari..
cari..
dan terus mencari..
aik??aik???takde??  

isk..isk.....isk....

sikit habuk pun tak tinggal utk aku..
sadis tak??sadis tak??
hampanye..
takpe..
terima kasih daun keladi..
ape lagi,msk je la megi..
aku mkn dlm keadaan sgt tertekan..
bayangkan anda berada dlm situasi aku..
umm...huhh??!!!!
(sadis.....)
 

0 bla bla bla..: