..pencetusan minda terdampar dalam ruang teknologi penuh infiniti..

Wednesday, May 4, 2011

..bagai benang dilanda ayam..

hey pencerita kembali berkarya,
mari mari kita baca bersama,
kisah ini diceritakan semula,
ditokok tambah sebagai perasa..
lepak sana sini janji hepi,
mula celoteh sambil minum kopi,
jgn jgn kita bersendiri,
nanti aku kita derita lagi..


bukan nak cakap sal ayam ni...

uuu~
tak payah buat muka kesian..

isk..isk..
hentikan..aku dah kata bukan cakap sal hang..

huk,huk,..huaaarghhh!!
aku tampaq satgi ayam ni..

huh!!
(bukan nak pujuk..)
buat muka,buat muka,bakaq satgi kang.!

dah,aku malas nak layan ayam ni..
sekarang..
aku nak sembang kencang ngn anda..
biarkan ayam tu..
sedangkan itik bole pulang petang..
inikan pula ayam.. 
ayam ni bole balik tengahari,
sbb mlm nanti dia rabun ayam,
tak sampai reban pulak..

sudah...sudah...
sampai esok tak habis dgn ayam ni..
ehem,
apa maksud aku dengan tajuk ni,?
benang?
ayam?
ape ni??
peribahasa ni bermaksud..
"ayam yg pakai baju.."
ape murid2??
"ayam berbulu"
eh..ape ke bengapnye awk semua ni..
hish!!


bang!bang!boomm!!
(bodohnye cerite ni..)

okey..
aku tipu sunat..
maksud sebenarnye..
"BERCELARU"
(rasanye...hehh)
itulah situasi aku sekarang..
kenapa??
mai aku nak nyanyi sat..

selamat tinggal kawanku..
tak mudah aku pergi..
bila wajahmu..sentiasa di hati ini..

OK
dah memang
bukan mudah untukku menerima hakikat
dalam hidup ini sentiasa ku tersekat
apa yang kuharapkan 
kasih sayang yg suci murni
tetapi semuanya hilang
selepas kau PERGI..
dulu hari-hari ku berwarna warni
kini kian mendung
ia tinggal satu memori
jangan..jangan lepaskan genggamanku ini
hidupku hanya bermakna jika kau di sini 
mana janji...mana erti
kenapa gembiraku kini menjadi sepi..
musnah segala apa yg ku impikan
 tetapi ku tetap tabah
kerana TUHAN yg menentukan
kau tetap pergi apakan daya
walaupun ku telah cuba
sedaya upaya
ku harapkan ini sesuatu yg kekal..
namun ku terpaksa
melepaskanmu baby
selamat tinggal..

selamat tinggal kawanku..
tak mudah aku pergi..
bila wajahmu..
sentiasa di hati ini..

tiada ertinya kau tinggalkan aku
sedangkan teramat ku mengasihi dirimu
cuba ingat semua yang kita lalui
sayang tukarlah fikiranmu kembali
ku tak mahu hidup tanpamu di sisi
hanya kau seorang yang pernah aku kasihi
jangan pergi...jangan pergi
jangan tinggalkan aku begini
jika aku engkau cintai
kenapa semua ini?
kenapa semua ini?
mengapa semua ini?
jika aku yg kau cinta
mengapa semua ini

kenapa semua jadi begini..
kenapa.. oh mengapa..

jangan pergi..jangan pergi
jangan tinggalkan aku begini..

selamat tinggal kawanku..
(usah pergi)
tak mudah aku pergi..
(jangan biarkan ku menderita)
bila wajahmu sentiasa di hati ini..
(aku sentiasa di dalam dakapanmu sayang)
walau ku pergi sayangku..
(usah pergi)
dalam jiwaku ini
kaulah cintaku yg kekal.
selamat tinggal..

jangan biarkan ku menderita di sini
jangan biarkan ku tersiksa di sini
sayang..



hii...xie xie..xie xie..

sudah..sudah..letih..
lebih kurang begitu la ceritanya..
ape kaitan??
celaru?
berpisah?
selamat tinggal?
oh..
dia menjauhkan diri dari aku..
sebelum tu..
dia bagi ayat yg celarukan aku..
mgkin..
dia tu cuma..
sakit kepala panjang rambut,
patah selera banyak mkn..
gaya je cm tak suka..
hakikatnye..
sebaliknye..
(perasan la hang ni...)

ahaaaa~<3

aku pun tak faham..
err....

okeylah..
aku rasa tak patut aku fikirkan..
dia cuma kawan je pun..
banyak lagi kan boleh cari..
kalau anda?
mesti cari kawan lain kan?
sekiranya salah sorg kawan anda,
buat anda menderita jiwa..
buat anda sedih saja,.
buat anda simpan harapan palsu..
buat anda keliru..
buat anda sunyi sendiri..
buat anda merana hati..
hmm..huh,,,

buat ape aku nak sedih...
hah!!cara terbaik,
biar saje..
sekarang fikir ttg pelajaran..
mcm mane masa depan..
yeahhh~

dan aku akan pastikan..
aku belajar sampai ke menara tanduk..
(gading la mengong..)
aku takkan terhanyut dgn semua bnde remeh ni!
kalau aku terhanyut... 
waaaarhh~~

aku akan mati akal??
errrr...

pastu?jadi hantu?
ho0o0o~

tak,tak,tak,tak...
aku kena serius!
uhuk3..
(serius la sgt...)

aku kena belajar betul2!!
sampai tahap maximas kepala botak!
takkan aku akn jadi pengemis nanti..
err..huh..

apatah lagi berpangkat tinggi masuk umah orang??
hehhhh~

  
hmmm....

biarlah hati derita,
biarlah aku terluka,
biarlah perut aku kosong tanpa selera,
biarlah pipi aku basah dek air mata,
biarlah kaki aku langkah tak bermaya, 
biarlah taman aku tak berbunga,
biarlah bintang aku tak bersinar,
biarlah pohon aku tak berbuah,
biarlah awan aku selalu mendung,
biarkan!biarkan!
asalkan aku dapat cita2 tu..
harus aku tekun,
tanpa memandang cermin sisi..
err..
tanpa memandang ke belakang!
huh!
hmm...hm....

bagi aku..
itulah satu2nya..jalan terbaik.
utk aku lupakan masalah remeh tu!
yaa..
TERBAEKK!!!!

  
oPp!!o0oP!!o0oPP!!

ini seriusss~..

 

3 bla bla bla..:

Anonymous said...

sorry.hope you will always be happy and may Allah bless you.and i wish you are surrounded by super awesome friends :') be strong and move on!

akilaardiana said...

kenapa dia mati garu bontot???HAHAHA

♥♠shynnxary♠♥ said...

anonymous : who0o0o0o aAaAaAReEeEe yuuO0o0o0o...hahahhh!!!

petikosong : haha!!!nyamuk gigit kot..!!