..pencetusan minda terdampar dalam ruang teknologi penuh infiniti..

Monday, October 31, 2011

..hilang tanpa kata..

awak..
mana awak pergi..
awak..
saya rindu kat sini..
awak..
awak marah lagi..?
awak..
saya sunyi ni..
awak..

awak..malam tu awak hilang macam tu je..saya tunggu awak..
saya ingatkan esoknye awak akan hadir macam biasa..
tapi awak tetap takde..
kebiasaannye..kalau ade pape awak beritahu saya..
paling kurang,bile awak kehabisan kredit,awak pinjam kawan awak..
kenapa..
kenapa awak hilang macam tu..

malam tu..
awak "LIKE" status saya..
itupun selepas awak taip "** *****"
saya pelik..
kenapa dgn awak ni..

saya tunggu awak lagi..
saya buat catuan makanan..
saya buat catuan hiburan..
saya buat catuan waktu tidur..
sebab saya tunggu awak..

saya rindu awak..
awak nak tahu?
saya conteng wall awak..
saya taip..
"I LOVE YOU!"
byk2..
saya memaksudkannya..
tiada cela..
semua dari lubuk hati saya..
tapi..
awak hide tempat nak wall post awak...
awak menyampah ke saya buat camtu..
awak benci ke..
tapi saya betul2 maksudkan semua tu..
saya tak mampu nak hantar origami kat awak..
seperti kebanyakkan pasangan di dalam cerita TV..
awak nak tahu..
setiap 5 minit saya dlm FB tu..
saya tgk wall awak..
saya nak tgk senyuman awak..
yang mampu buat saya lega..
setiap 5 minit..
awak masih hilang lagi..

awak kata awak taknak saya nangis dah..
awak nak buat saya senyum saja..
saya pun dah berjanji dengan awak..
saya takkan nangis lagi..
tapi..
saya minta maaf..
saya mungkir janji..
penantian saya..
dan tindakan awak..
membuatkan saya menangis..
terukkan saya ni..
awak masih hilang lagi..

pada satu malam tu..
saya menangis teruk..
tiba2 saya terfikir..
kenapa saya nak nangis sebab awak..
kenapa saya nak risau jika saya kehilangan awak..
saya fikir lagi..
dan berfikir..
hati saya bukan milik awak..
bukan awak yang bagi perasaan tu..

dan seketika berlalu..
saya tersedar dari dunia yang fana..
semua itu ujian dari Allah..
Allah memberi ujian kepada saya melalui awak..
Allah masih sayangkan saya..
lalu Allah sedarkan saya..
yang saya sudah leka dengan cinta dunia..
dan semakin alpa untuk mencari cintaNYA..
semua persoalan terjawab..

awak..
saya takkan nangis sebab awak dah..
saya taknak tunggu awak..
semua ketentuanNYA saya terima..
andai benar awak untuk saya..
saya akan berusaha menjadi yang terbaik..
menjadi seorang yang solehah..
kelak hidup akan bahagia..
andai ditakdirkan awak bukan untuk saya..
itu satu ujian untuk saya lebih berusaha..
memperbaiki diri..
dalam hidup..

sehingga kita berjumpa lagi

andai ada jiwa yg padan,
insyaAllah akan bersatu nanti,
andai ada nyawa di badan,
insyaAllah kita bertemu lagi..

wassalam..

2 bla bla bla..:

bunga. said...

shin sayang.. nape ni?

♥♠shynnxary♠♥ said...

nothing la dear . ni cerita . T_T'