..pencetusan minda terdampar dalam ruang teknologi penuh infiniti..

Monday, December 26, 2011

sejarah hitam putih..

   post kali ni aku nak guna align left pulak..saje la tukar taste kan...asyik center je..bosan pulak lah kan..

malam ni , mean pagi ni ~ 01:47 am , aku nak coret2 lah sikit ttg sejarah..tak pastilah sikit ke banyak..ikut otak aku la..kalau fresh,mungkin boleh la panjang gile2 la gile..kalau stuck otak aku..lappy2 ni aku hayun ke dinding..pffft~
ape tu sejarah ? mungkin dulu2 korang belajar sejarah mase form 1 sampai le SPM..ala..masuk U pun belajar jugak sejarah kan.. hidup kite ni penuh dengan sejarah..tak kire la sejarah hitam ke putih ke..nape ade hitam ? nape ade putih ?
pernah tak korang mengalami insiden2 yang menyakitkan atau dengan erti kata lain "malang" ..tak kire la eksiden ke, hati terluka ke, kematian ke atau ape je la..kan~ haa..itulah yg aku panggil sejarah hitam.. korang mesti ade kan..?
ape pulak sejarah putih..? aku pun taktau lah sebenarnye~ aku saje je la reka..dah sejarah hitam tu bnde malang..yg putih berseri2 ni..yg baik2 belaka la gamaknye.. :)

cukuplah mukadimah tu..nanti korang pening pulak..so,konklusinye..masing2 ade sejarah yg tersendiri..nak dibuat cerita lah..sebenarnya,sejarah hitam tu bukannya akan selamanya hitam.. disebalik setiap sejarah hitam tu ade hikmah yang tersembunyi..ape? tak pernah tau ? hikmah tu kadang hadir tanpa kita sedari.. kalau nak sedar..kita kenalah muhasabah diri dgn ape yg telah terjadi dlm sejarah hitam tu..maka,daripada hitam tu lah ia menjadi putih..sebab korang dah manipulasi bnde tu jadi baik.. :)

post ni aku tak dapat nak menaip banyak2 atas sebab tertentu..actually post ni aku taip awl pagi td..tibe2 pulak streamyx di off kan..tergendala segala idea aku..dah tengahari ni baru habis~ pffft~ :))

0 bla bla bla..: